Gospodarz panelu: Polska Agencja Inwestycji i Handlu
Czas trwania: 45 minut
Opis:
Rozpoczęcie działalności na rynkach zagranicznych jest naturalną drogą rozwoju dla firm dojrzałych, dla których rodzimy rynek jest już dobrze rozpoznany, a możliwości sprzedaży produktów czy usług stają się coraz bardziej ograniczone. Jest też grupa przedsiębiorstw celujących od początku działalności w sprzedaż na rynkach zagranicznych. Warto jednak wiedzieć, że dotarcie do klienta zagranicznego może wiązać się z koniecznością angażowania zasobów wielokrotnie większych niż w przypadku rynku lokalnego, a ryzyko poniesienia porażki jest o wiele wyższe i jest ona znacznie bardziej kosztowna niż na rynku lokalnym. Obecna rzeczywistość często przyspiesza decyzje, które, kiedy nie są poparte dogłębną analizą potencjału eksportowego, mogą przynieść efekt odwrotny od oczekiwanego. Decyzja o wejściu na rynek zagraniczny powinna być poprzedzona solidną dawką wiedzy na temat korzyści, zagrożeń oraz praktycznych aspektów prowadzenia działalności eksportowej, jak również znajomością narzędzi potrzebnych do prowadzenia efektywnych działań w tym obszarze. Eksperci PAIH, na podstawie wieloletniego doświadczenia, wynikającego m.in. z obsługi kilkudziesięciu tysięcy zgłoszeń eksportowych od polskich przedsiębiorców, przekażą podstawową wiedzę dotyczącą korzyści i zagrożeń związanych z ekspansją zagraniczną.
Internacjonalizacja przedsiębiorstw z PAIH
Prowadzący: Wojciech Nowicki, , Ekspert, Departament Partnerstwa i Komunikacji PAIH