Gospodarz panelu: IPiPCP
Czas trwania: 60 min.
Opis:
Rynek skandynawski uznawany jest za wymagający. Dwadzieścia cztery miliony konsumentów w Danii, Norwegii i Szwecji wyróżnia się nastawieniem na jakość i oryginalność. Polscy przedsiębiorcy odnoszą tam sukcesy, proponując nowe produkty i usługi trafiające w gusta. Region ten posiada wspólne cechy kulturowe i ekonomiczne. Przedsiębiorcy należą do jednego obszaru celnego i posiadają własne zasady celno-prawno-podatkowe. Kraje te tworzą wspólnotę rynków skandynawskich. Przedsiębiorstwo działające w jednym z krajów ma często dużą renomę w pozostałych krajach. Wszystkie kraje skandynawskie, a szczególnie Norwegia, mają swoją daleko idącą odrębność społeczno-gospodarczą i kulturową, zwaną modelem skandynawskim. Model ten oparto na eliminacji społecznych nierówności: to nie tylko dobra polityka socjalna, lecz także efektywna strategia gospodarcza. Kraje te uznawane są za jednych z najlepszych płatników i w międzynarodowych rankingach wiarygodności biznesowej od lat zajmują czołowe miejsca. Silna i konkurencyjna gospodarka państw skandynawskich jest efektem złożonych, dynamicznych i bezkonfliktowych interakcji między rządem, przedsiębiorcami i administracją lokalną. W trakcie seminarium przybliżona zostanie charakterystyka oraz praktyczne zasady, ułatwiające wieloletnią współpracę i ekspansję eksportową. W trakcie panelu przedstawione zostaną warunki prawne, ekonomiczne i społeczne współpracy z kontrahentami oraz pokazane zostaną najlepsze modele działania.
Prowadzący:
Marcin Podgórski
Paneliści:
Lars Preben Hind Angermo z Sant Revisjon AS audytor / dyrektor generalny;
Irene Kildebo z Advokatfirmaet Kildebo AS – prawnik ;
Janusz Stec - były attache handlowy w Ambasadzie RP w Oslo
Dominik Sęczkowski - radca prawny
Gunn Cecilie Ringdal - burmistrz Lier 2015 roku